Medpredmetno poučevanje z gledališkimi in drugimi ustvarjalnimi pristopi, 4. 10. 2017

Maticek in Nežka, Foto: arhiv SLOGI

Drama kot besedilna predloga je le eden od sestavnih delov gledališke predstave, saj uprizoritvena umetnost združuje v kompleksno celoto različna izrazila in umetniške zvrsti. Povezovanje različnih področij, znanj in veščin je značilno tudi za medpredmetno učenje, ki je kot didaktičen pristop namenjeno bolj celostni obravnavi vsebin in je v sodobnih učnih načrtih zelo prisotno. Učencem in dijakom omogoča, da določeno tematiko, ki je praviloma razdeljena po predmetih, spoznajo z različnih vidikov, da se srečujejo tako s teorijo kot s prakso, da se v vsebine bolj poglobijo ter utrjujejo in povezujejo pridobljena znanja.

Tudi dramatika, gledališka zgodovina in uprizoritvena umetnost nasploh lahko v formalnem učnem okolju delujejo povezovalno in medpredmetno. Slovenski gledališki inštitut (SLOGI) v okviru kulturno-vzgojnega projekta Gleda(l)išče spodbuja razvoj inovativnih in ustvarjalnih pristopov pri poučevanju domače in tuje dramatike ter sodelovanje vzgojno-izobraževalnih zavodov s profesionalnimi ustvarjalci z gledališkega in drugih umetniških področij.

Delavnica, ki jo bo SLOGI izvedel v okviru festivala Zlata paličica, sledi konceptu in ciljem projektne programske enote PreDRAMI se! in bo udeležencem izkustveno predstavila primer interdisciplinarne obravnave določene vsebine ob uporabi različnih ustvarjalnih tehnik. Izhodišče našega dela bo Linhartova komedija Ta veseli dan ali Matiček se ženi. Prosimo, da pridete v športnih copatih.

Delavnico bodo izvedli Sandra Jenko, teatrologinja in kustosinja pedagoginja v Slovenskem gledališkem inštitutu, ter Maja Šorli, Jelena Sitar Cvetko in Uroš Kaurin.

Maja Šorli je diplomirala iz psihologije na Filozofski fakulteti v Ljubljani ter z doktorsko disertacijo končala še študij dramaturgije na UL AGRFT. Leta 2014 je objavila znanstveno monografijo Slovenska postdramska pomlad pri Knjižnici MGL. Je tudi raziskovalka na UL AGRFT ter odgovorna urednica revije za teorijo scenskih umetnosti Amfiteater.

Jelena Sitar Cvetko deluje kot dramaturginja, lutkovna režiserka, pedagoginja in publicistka. Diplomirala je iz dramaturgije na AGRFT v Ljubljani leta 1990. Režira v poklicnih in neinstitucionalnih gledališčih po Sloveniji. Njene predstave se uvrščajo na pomembne mednarodne lutkovne festivale in so večkrat nagrajene. Je docentka za gledališče in lutkarstvo na Pedagoški fakulteti Univerze na Primorskem.

Uroš Kaurin je AGRFT z diplomo zaključil leta 2009 in se istega leta, po izpopolnjevanju na SNDO (Šoli za nov plesni razvoj/koreografijo, Gledališka šola Amsterdam), zaposlil v Slovenskem mladinskem gledališču. V slovenskem gledališkem in plesnem prostoru se je začel udejstvovati že kot študent in še vedno deluje na neinstitucionalni sceni, denimo pri Vii Negativi. Najširše občinstvo se ga spomni iz mladinske uspešnice Gremo mi po svoje.

Strokovno izobraževanje poteka v okviru programskega sklopa Eden drug’mu ogenj dajmo projekta Gleda(l)išče. Naložbo sofinancirata Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.

Delavnica bo potekala od 13.00 do 17.30 v dvorani Slovenskega gledališkega inštituta (1. nadstropje).

Za udeležbo se lahko prijavite do 29. septembra 2017 (oz. do zasedbe prostih mest). Svoje podatke (ime, priimek, ustanova, kontakt) pošljite na naslov sandra.jenko@slogi.si.