Igrišče za gledališče in Igrišče za gledališče 2.0 – Tandemske ure

Igrišče za gledališče, Foto: arhiv BUNKER

Izvajalec

Bunker, Ljubljana

Sodelujoči

Učitelji in učenci zadnje triade OŠ in SŠ (20 šol iz vse Slovenije), kulturne ustanove, umetniki in drugi kulturni delavci

Starostna skupina

3. triada OŠ in SŠ

Časovno obdobje trajanja projekta

od začetka leta 2014 do konca leta 2021

Regije

Podravska, Savinjska, Zasavska, Posavska, Osrednjeslovenska, Jugovzhodna Slovenija, Gorenjska, Primorsko-notranjska, Obalno-kraška

Kratek opis

Tandemske ure so polje, kjer ustvarjalci najbolj zakoračijo na šolski teren in kjer se učno okolje najbolj odpre umetnosti, saj ustvarjalec in učitelj sodelujeta pri izvedbi redne ure pouka (pri vseh predmetih). Želeli smo se izogibati vlogi umetnosti, kjer je umetnost le ilustrator učne snovi, vzpostaviti smo želeli sodelovanje, kjer je umetnost tudi več kot samo učno orodje, kjer je učni proces odprt za ustvarjanje in kreativnost. Izvajali smo nekaj že razvitih tandemskih ur in razvijali nove – zlasti pri predmetih, ki niso neposredno povezani z gledališčem (na primer slovenščina in angleščina zaradi dramatike).

Medpredmetno učenje je trend na osnovnih šolah in v resnici ponuja mnoge koristi, povezovanje snovi pri različnih predmetih. Tako ne bo trajalo desetletja, kot je ugotovila ena izmed vključenih umetnic, da otroci ugotovijo, da je romantika v literaturi isto kot v glasbi in da renesanso obravnavajo pri petih predmetih, ampak da je to ista stvar. Princip iz tandemskih ur smo prenesli tudi na t. i. medpredmetne dneve, ki so ponujali še dodatne možnosti za sodelovanje na širšo temo in sodelovanje več umetnikov in učiteljev. Tandemski dan je omogočal izhod iz omejenosti na 45 minut, ki zna biti za eksperimentalne načine dela včasih prevelik izziv, sploh zato, ker je ustvarjalec po navadi nov v razredu in že predstavljanje odškrne prepotrebni čas.

Tandemske ure na željo učiteljic in učiteljev izvajamo še vedno.

Fotografije