Predstava pod drobnogledom – predstavitvena delavnica, 3. 10. 2017

,
Romeo in Julija, Foto: Petra Cvelbar

V torek, 3. 10. 2017, je v Cankarjevem domu med 16. in 20. uro potekala predstavitvena delavnica programa Predstava pod drobnogledom, ki sta jo izvedli mag. Sandra Jenko, kustosinja pedagoginja, in Maruša Kink, režiserka in igralka. Predstavitev programa z modelno delavnico se je izvajala v okviru 17. festivala uprizoritvenih umetnosti za otroke in mlade Zlata paličica na primeru uprizoritve Romeo in Julija, v režiji Maruše Kink. Dogodka se je udeležilo 15 učiteljev iz osnovnih in srednjih šol po Sloveniji.

Mag. Sandra Jenko, koordinatorka projekta Gleda(l)išče, je v uvodnem nagovoru udeležencem na kratko predstavila program Predstava pod drobnogledom, ki se praviloma izvaja v sodelovanju strokovnega delavca iz vzgojno-izobraževalnega zavoda s profesionalnim gledališkim ustvarjalcem in kulturno ustanovo ter zajema individualno pripravo na obisk gledališča v okviru pouka, ogled predstave iz nabora priporočenih, kakovostnih predstav platforme Zlata paličica ter refleksijo po obisku gledališča.

Po kratki predstavitvi udeležencev je skupina pričela z delavnico pod vodstvom režiserke, ki se je nanašala na izhodiščne teme uprizoritve in na spoznavanje gledaliških sredstev. Sodelujoči so na tablo zapisali asociacije, ki jih v njih vzbuja zgodba o Romeu in Juliji, iz katerih so kasneje razvili dramske prizore. V prvi vaji so udeleženci, razdeljeni v skupine, z gestami uprizarjali prostore, v katerih se dogaja drama, opazovalci pa so poskušali ugotoviti, za katere prostore gre ali pa so se v improvizacijo sproti vključevali. Sledila je vaja, v kateri so izvajalci z uporabo predmetov iz svojih torbic uprizarjali zgodbo o Romeu in Juliji. V vaji, ki se naslanja na komunikacijo s petjem ali glasbenimi posnetki, so udeleženci raziskovali, kako se gradi dramski dialog s pomočjo zvoka. Pedagoški delavci so se tako seznanili z različnimi načini uporabe gledaliških sredstev, iz katerih nastaja predstava, in urili svojo domišljijo. Priprava na uprizoritev se je zaključila z vajo iz psihodrame, v kateri eden izvajalec postavlja vprašanja o dramskem liku, drugi pa na podlagi vprašanj s svojimi reakcijami razvija karakter lika.

Po ogledu predstave Romeo in Julija Zavoda Margareta Schwarzwald v Štihovi dvorani Cankarjevega doma je sledila refleksija doživetij. Gledališke tehnike, ki so bile preizkušene na pripravah, so udeleženci primerjali z uporabljenimi na odru in pregovorili teme, ki jih uprizoritev odpira. Vpogled v proces nastajanja gledališke predstave je učiteljem omogočil poglobljeno razumevanje odrskega dogodka in z njim povezanih tem, ki jih bodo lahko z učenci odprli pri pouku in jih tako ustrezno pripravili na obisk predstave. Predstavitveni model programa Predstava pod drobnogledom, znotraj katerega se bodo v prihajajočih delavnicah učitelji in učenci v dialogu z gledališkim ustvarjalcem pripravljali na ogled uprizoritve, je tako prikazal nekaj možnosti za ustvarjalno obravnavanje gledaliških vsebin pri pouku.

Strokovno izobraževanje je bilo izvedeno v okviru programskega sklopa Eden drug’mu ogenj dajmo projekta Gleda(l)išče. Naložbo sofinancirata Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.