Mlado gledališče, 15. in 16. oktober 2018

, ,
Mlado gledališče, 15. in 16. oktober 2018, Foto: arhiv SLOGI

V uvodnem delu Borštnikovega srečanja je v SNG Maribor potekalo dvodnevno strokovno izobraževanje za učitelje osnovnih in srednjih šol ter gledališke ustvarjalce Mlado gledališče.

Program so sestavljale tri raznolike predstave za mlade, plesna predstava Left Right Left Right Baleta SNG Maribor, domišljijska gledališka pripoved Alica v čudežni deželi o iskanju identitete in odraščanju Zagrebškega gledališča mladih ter dokumentarna predstava na temo beguncev kolektiva New International Encounter Prihajamo od zelo, zelo daleč.

Uprizoritvam so sledile refleksije pod vodstvom dr. Gerda Taubeja, nemškega gledališkega strokovnjaka in predsednika nemškega gledališkega centra za otroke in mladino. Udeleženci so spoznavali različne pristope za obravnavanje gledaliških vsebin z mladimi. Začeli smo z delom v parih in si na kratko delili vtise o predstavah, preizkusili smo tudi vajo, v kateri se je nekaj udeležencev postavilo v vlogo režiserja in odgovarjalo na vprašanja o predstavi, ki so jih zastavljali ostali udeleženci. Vodene refleksije dr. Taubeja so pokazale, da je uprizoritvena umetnost vpeta v široko interpretacijsko polje, zato je za gledališke pedagoge ključno, da mladim ne podajajo razlag, temveč da jih spodbujajo k refleksiji gledališkega dogodka na podlagi lastne izkušnje.

Program je vključeval tudi delavnico improvizacijskega gledališča v izvedbi projekta Young Theatre Pionirskega doma Ljubljana. Udeleženci so z mentorji Uršo Strehar Benčina, Stašo Prah, Mojco Dimec in Tomažem Lapajnetom Deklevo v igrivem vzdušju preizkušali improvizacijske vaje in spoznavali njihovo široko aplikativnost. Začeli smo s kratkimi spoznavnimi vajami za spomin in koncentracijo ter zaključili s kompleksnejšimi, ki z gibom in besedo sproti ustvarjajo karakterje in zgodbe. Ker je gledališče prostor doživetja, improvizacija pa neposredno doživetje gledališke umetnosti, lahko improvizacijske vaje služijo kot ustrezno pomagalo za razumevanje gledališke izkušnje in ustvarjalen pristop pri spoznavanju drugih učnih vsebin.

Program je zaokrožil strokovni posvet Gledališče in mladi, na katerem so sodelovali dr. Gerd Taube, Nika Arhar, gledališka kritičarka, teatrologinja in predsednica strokovne komisije platforme Zlata paličica, ter Darja Štirn, sodelavka Zavoda Petida, inštituta za raziskovanje in razvoj kulturno-umetniške prakse, svetovanje ter spodbujanje kreativnosti. Govorniki omizja, ki ga je moderirala Larisa Javernik, opažajo, da se gledališka produkcija za otroke in mladino veča, prav tako je zmeraj večji interes učiteljev za vključevanje ustvarjalnih vsebin v pouk, zato je ključno pedagoškim delavcem omogočiti usmerjanje za izvajanje le-teh. Posvet se je zaključil s predstavitvami petih dijakov, ki so prav tako spremljali vse predstave ter z mentorico Matejo Kokol, mlado režiserko in gledališko pedagoginjo, premišljevali in reflektirali gledališko izkušnjo. Z udeleženci posveta so delili svoje razumevanje videnih predstav in tako pokazali, kako bogat pomenski prostor je gledališka umetnost.

Programski sklop 53. Festivala Borštnikovo srečanje Mlado gledališče je bil izveden v okviru nacionalnih projektov kulturno-umetnostne vzgoje Prvi prizor: gledališče kot prostor učenja simbolnih jezikov in Gleda(l)išče. Projekta sofinancirata Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.

Oglejte si še več fotografij prvega in drugega festivalskega dne.