Kreativno partnerstvo, 16. 5. 2018

, ,
Kreativno partnerstvo, 16. 5. 2018, Foto: arhiv SLOGI

V sredo, 16. maja 2018, je Slovenski gledališki inštitut (SLOGI) organiziral celodnevno partnersko srečanje in strokovno izobraževanje za partnerske vzgojno-izobraževalne zavode, kulturne ustanove in ustvarjalce projekta Gleda(l)išče iz vse Slovenije.

V dopoldanskem sklopu je Sandra Jenko, koordinatorka projekta, predstavila razvoj spletne platforme Zlata paličica in projekta Gleda(l)išče v šolskem letu 2017/2018 ter načrte za prihodnje leto. Po odmoru je sledila interaktivna predstavitev primerov dobrih praks programa Predstava pod drobnogledom, v kateri so sodelovali predstavniki partnerskih šol: Blanka Gombač, Mateja Bogovič Fifnja, Tina Preglau Ostrožnik in Katja Peršak Hajdinjak. Nekaj vaj, ki so jih gledališki ustvarjalci izvajali z učenci, so udeleženci tudi preizkusili.

Popoldanski del programa v obliki delavnic je potekal v dveh skupinah na različnih lokacijah:

Gledališka igralka Mojca Funkl je v prostorih Mestnega gledališča ljubljanskega izvedla delavnico Gledališki ping pong, ki je udeležencem približala predvsem vaje in tehnike gledališke improvizacije. Po uvodnem spoznavanju ter telesnem in glasovnem ogrevanju smo urili našo reakcijo ter se učili dajati in sprejemati. Mojca Funkl je upoštevala tudi želje in potrebe udeležencev ter dodala posebne vaje, s katerimi je odgovorila na izpostavljene dileme in težave, na katere naletijo učitelji pri svojem delu. Med drugim je predstavila, kako lahko razvijamo bolj jasen in razločen govor, ki je pri številnih učencih slabo razvit. Spoznavali smo vaje za gibanje na odru ter raziskali, kako ga glede na prostor, odnose, statuse in emocije razvijati. Z vajami zaupanja, motivacije in asociacije je vodja delavnice ponovno obudila zamisel ping ponga, dam – sprejmem, ter srečanje zaključila z vajo sproščanja.

V Gledališču Glej je sočasno potekala delavnica Avtorsko gledališče mladih za mlade pod vodstvom gledališkega režiserja, avtorja in performerja Jureta Novaka. V uvodu je izvajalec na kratko predstavil osnovne smernice avtorskega gledališča, ki za razliko od klasičnega dramskega gledališča ne nastaja na podlagi predhodno napisane dramske predloge, saj so avtorji uprizoritve pogosto tudi njeni izvajalci. Sledila je vaja »mentalno gledališče«, ki je udeležence soočila s procesom nastajanja avtorskega gledališča ter temeljila na pripovedovanju zgodb in podajanju stališč skozi vizijo možne uprizoritve. V nadaljevanju delavnice so udeleženci v dveh skupinah preizkusili enega izmed načinov, ki pomaga pri izboru teme za avtorsko predstavo. Izhodišče so bile priljubljene stvari iz zasebnega življenja posameznikov ter iskanje skupnih točk, iz katerih so udeleženci razvili kratke prizore in jih odigrali pred drugo skupino. Vaja je pokazala, da gledalec vsebino uprizoritve razbira iz znakov, ki jih vidi na odru, zato je za ustvarjalca ključno, da jih upodobi tako, da bodo jasno izražali njegovo sporočilo. Misel, da proces nastajanja gledališke predstave zahteva način razmišljanja s perspektive gledalca, je tudi zaključila delavnico.

Partnersko srečanje se je zaključilo v dvorani SLOGI, kjer so se ponovno zbrali vsi udeleženci ter si v kratkih refleksijah in praktičnih vajah predstavili, kaj so na delavnicah počeli, in si izmenjali nekaj idej, kaj bi lahko raziskovali na prihodnjih izobraževanjih.

Strokovno izobraževanje s srečanjem je bilo izvedeno v okviru programskega sklopa Eden drug’mu ogenj dajmo projekta Gleda(l)išče. Naložbo sofinancirata Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.